Elektrisch transport in GWW: De duurzame realiteit: Misvattingen ontkracht

E
Nieuws | Zero emissie GWW transport
E

Elektrisch transport in GWW: De duurzame realiteit: Misvattingen ontkracht

Voorjaar 2024

In dit artikel delen we misvattingen die heersen in de transitie naar zero emissie GWW transport.

Misvatting: Elektrische vrachtwagens hebben nog steeds een beperkte actieradius. Feit: Met een zorgvuldige chauffeur, adequate planning en voorbereiding is het mogelijk voor elektrische vrachtwagens om een dagelijkse productiviteit van meer dan 500 km te behalen.

Misvatting: Elektrische vrachtwagens hebben een beperkt laadvermogen. Feit: Moderne elektrische vrachtwagens worden steeds krachtiger en hebben een indrukwekkend laadvermogen. Innovaties in batterijtechnologie stellen de EV Trucks in staat om grote hoeveelheden (GWW) materialen te vervoeren zonder concessies te doen aan prestaties.

Misvatting: Opladen van elektrische vrachtwagens duurt te lang. Feit: Snellaadtechnologie evolueert ook voor vrachtwagens. Hoewel opladen langer duurt dan bij personenauto’s, worden er steeds krachtigere laadstations ontwikkeld.

Misvatting: Elektrische vrachtwagens zijn niet geschikt voor zwaar transport en langere afstanden. Feit: Met de voortdurende verbeteringen in batterijtechnologie en bewuste chauffeurs kunnen elektrische vrachtwagens concurreren met traditionele voertuigen op het gebied van actieradius.

Misvatting: De infrastructuur voor opladen is onvoldoende. Feit: Hoewel de laadinfrastructuur nog in ontwikkeling is, breidt deze zich snel uit. Overheden en bedrijven investeren fors in laadstations voor vrachtwagens op strategische locaties, waardoor de beschikbaarheid van laadpunten snel toeneemt.

Elektrisch (GWW) zwaartransport is geen verre toekomstvisie; het is een opkomende realiteit die de weg naar duurzaamheid opent voor de infra en transportindustrie.

MEER DE BRUYN

Nog niet uitgelezen? Hieronder vind je nog meer recente projecten van de Bruyn Transport: