Dit is wat Vermeulen, KWS & Mourik zeggen over De Bruyn Transport

E
GWW Transport | Niet gecategoriseerd | Zero emissie GWW transport
E

Dit is wat Vermeulen, KWS & Mourik zeggen over De Bruyn Transport

In het kader van kwaliteit en veiligheid, vragen we ieder jaar diverse klanten naar hun ervaring in de samenwerking met De Bruyn Transport. Dit voorjaar hebben we gesproken met planner Richard Buijs van KWS, met commercieel directeur Sophia van Bakel van Vermeulen Groep en met planner Maurice van Dijk van Mourik. De mooiste inzichten delen we in dit artikel.

Een oranje hart

Als vrouw in de bouw is Sophia van Bakel, commercieel directeur bij Vermeulen Groep, nog regelmatig op de projecten te vinden. Sophia vertelt: ‘Op de werken zie ik dat er onderling goede communicatie is tussen Vermeulen en de Bruyn. De langdurige samenwerking vanaf 2008, dat is niets voor niets. Vermeulen staat garant voor hoge kwaliteit. Dat we De Bruyn Transport inzetten, betekent dat het goed zit. Als er iets is, is er altijd de mogelijkheid om te bellen. Er is nooit iets niét mogelijk. Bij de Bruyn Transport komen de dingen echt van binnenuit, daarom sluiten de bedrijven mooi op elkaar aan. Bij Vermeulen noemen we dat een oranje hart, dat heeft de Bruyn ook en dat stralen jullie ook uit. Een groen hart dan. Iedereen praat in dezelfde soort taal, nuchter, met de beentjes op de grond.’

Het is niet alleen de vent die zich goed prepareert op het werk, ook het materiaal is goed verzorgd.

Gedeelde visie op verduurzamen met KWS

Richard Buijs, planner bij KWS werkt sinds 1986 met plezier met De Bruyn samen. Hij vertelt: ‘Sinds de komst van de e-truck is de samenwerking tussen KWS en De Bruyn Transport voor zowel het elektrisch als het traditioneel transport in positieve zin toegenomen. Wat de Bruyn heel goed doet, is het verduurzamen. Dat vinden we bij KWS ook belangrijk. De Bruyn loopt daarin voorop. Daarnaast lopen de zaken met De Bruyn altijd heel makkelijk. Op de planning hebben we één aanspreekpunt en de auto’s die je nodig hebt, die zijn er. Qua veiligheid doet De Bruyn het ook goed. Daar hoef je de mensen niet op te wijzen. De auto’s zijn daarnaast goed in orde. Het is dus niet alleen de vent die zich goed prepareert op het werk, ook het materiaal is goed verzorgd. Dit zorgt voor minder uitval en dat voorkomt een hoop tijd en ergernis.’

‘In het kader van feedback zou het misschien wel heel leuk zijn als we ook een brochure zouden ontvangen.’

Gegroeid tot serieuze aantallen

Ook bij infragigant Mourik is De Bruyn al jaren een bekende naam. Daar weet planner Maurice ons alles over te vertellen: ‘In mijn zeven jaar als planner bij Mourik GWW heb ik het aantal auto’s dat we inhuren bij de Bruyn zien groeien naar serieuze aantallen. Dat is mede te danken aan het goede contact en de goede afspraken die we hebben kunnen maken. Als wij vanavond een calamiteit krijgen, dan kan het zomaar zijn dat we op korte termijn tien auto’s nodig hebben. Dat is voor ons een hele puzzel om in te vullen. We verwachten van onze onderaannemers dat zij die uitdaging net zo goed aangaan. Tot nu toe is dat altijd naar behoren opgepakt. Ook na kantoortijd, dan wordt je doorgeschakeld naar iemand thuis, die het aantal auto’s binnen een half uur tijd vaak op de rit heeft. Het is fijn om samen te werken met een transporteur die het gewoon regelt.’

Tegen het einde van de interviews vragen we Vermeulen, KWS en Mourik naar mogelijke verbeterpunten. Sophia geeft aan graag op de hoogte te blijven van vernieuwing van De Groene Vloot: ‘De Bruyn promoot het zero emissie transport, dat doen ze goed. Maar dat komt ons dan ter ore via bijvoorbeeld een bericht op LinkedIn. Naar aanleiding daarvan gaan we wel bellen maar in het kader van feedback zou het misschien wel heel leuk zijn als we ook een brochure zouden ontvangen.’ Ook Maurice heeft een put van aandacht dat hij graag met ons wil delen: ‘Op de drukke weekendwerken krijgen we nog wel eens terugkoppeling van uitvoerders dat een chauffeur niet aan de eisen voldoen, zoals wij dat graag zien. Een enkele weekendkracht bijvoorbeeld. Dan zijn de PBM’s niet in orde of zijn ze nog niet zo behendig met kippen. Dat geeft vertraging en wekt discussies op op het werk. Natuurlijk is het een utopie om met 40 auto’s in een weekend alles perfect te krijgen, maar de veiligheidskleding op orde lijkt me makkelijk te realiseren.’

MEER DE BRUYN

Nog niet uitgelezen? Hieronder vind je nog meer recente projecten van de Bruyn Transport: